سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف

هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف

براورد هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان.

برای براورد و تخمین هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف بایستی دو مولفه هزینه دستمزد و اجرت اجرایی و قیمت خرید مواد اولیه گرمایش از کف مورد بررسی قرار بگیرد . هزینه های دستمزد تقریبا مشخص بوده و نوسانات بیشتر شامل لوازم اجرای سیستم گرمایش از کف میباشد . فوم گرمایش از کف , لوله پنج لایه و کلکتور از لوازم اصلی گرمایش از کف میباشند و شیر کلکتور , جعبه کلکتور , ایرونت , پمپ , مش و .. نیز از دیگر لوازم احتمالی اجرای گرمایش از کف میباشند. هزینه اجرای گرمایش از کف نیز یا دستمزدی محاسبه میشود  یا متر مربعی.

از آنجایی که برای براورد قیمت اجرای گرمایش از کف نیاز به دو مقوله هزینه های اجرایی و مخارج خرید لوازم گرمایش از کف وجود دارد ما در این مقاله سعی میکنیم که همه جوانب را با بررسی دقیق واکاوی کنیم. گرمایش از کف یک سیستم گرمایش جدید با ویژگیهای منحصر به فرد میباشد که در ده سال اخیر در ایران رایج شده است. اجرای اصولی آن میتواند سیستم گرمایش منزل و محل کار شما را تا سالهای متمادی گارانتی کنید . هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف در مقایسه با دیگر هزینه های موازی مانند خرید رادیاتور و هزینه لوله کشی ساختمان میتواند نسبتا به صرفه باشد. چرا که هزینه تهیه و نصب رادیاتور در حال حاضر با احتساب لوله کشیها مربوطه کمتر از هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف نیست.

هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف

لیست قیمت گرمایش از کف

در حال حاضر که روزهای پایانی سال 1402 خورشیدی است هزینه و قیمت اجرای گرمایش از کف حدود 350 تا 400 هزار تومان به ازای هر مترمربع میباشد . این تلورانس قیمت نیز به دلیل تفاوت در مخارج و هزینه های خرید است . دستمزد اجرای گرمایش از متری حدود 38 تا 450 هزار تومان متر طول لوله یا حدود 95 تا 120 هزار تومان اجرت در مساحت متر مربع کار میباشد. قیمت خریدلوازم نیز شامل هزینه خرید یونولیت یا فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف اصفهان , فوم XPE  یا متالایز , مش , کف سازی , کلکتور , لوله و اتصالات , شیرالات گرمایش از کف , پمپ و ایرونت و دیگر تجهیزات جانبی گرمایش از کف میباشد. هر کدام از موارد فوق میتوانند در قیمت اجرای گرمایش از کف تاثیر بگذارند.

اجرت و لیست قیمت لوازم گرمایش از کف در یک مکان 100 متر مربعی در سال 1402 به شرح زیر است:

دستمزد اجرای گرمایش از کف متری 100 هزار تومان , هزینه خرید لوله پنج لایه 16 حدود 10 میلیون تومان , هزینه خرید فوم و عایق گرمایش از کف 10 میلیون تومان, هزینه خرید کلکتور , بست کلکتور, درپوش کلکتور,جعبه کلکتور و شیرهای کلکتور 10 میلیون تومان میشود. البته این قیمت ها تقریبی بوده و در صورت استفاده از پمپ گرمایش از کف , ترموستات و ایرونت  قیمت ها تغییر میکند. در صورتیکه متراژ بیشتر باشد ممکن است کاهش در دستمزد و هزینه خرید هم ایجاد شود.

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف که در ورقهای پنلی به فروش میرسد بسته به کارخانه سازنده متفاوت است. فوم تخم مرغی گرمایش از کف نسل جدیدی از عایق ها میباشد که برای سیستم لوله کشی گرمایش از کف مورد استفاده قرار میگیرد . این نوع فوم گرمایش از کف علاوه بر خاصیت عایق حرارتی دارای ویژگی آکوستیک یا عایق صوتی هم میباشد و برای انواع لوله اتصالات پنج لایه یونیک پایپ سوپرپایپ , ایزوپایپ و دیگر لوله های پنج لایه قابل اجرا میباشد . بهترین راه برای تنظیم درجه حرارت  از طریق سیستم های گرمایش از کف نصب عایق حرارتی زیر لوله های گرمایشی است, بدین ترتیب بیشتر حرارت ها به سمت اتاق هدایت می شوند و به طور قابل توجهی افزایش کارایی انرژی می شود. چنین سیستمی می تواند با مصرف انرژی پایین تر از یک بدون عایق کار کند و هزینه های عملیاتی آن را کاهش دهد. علاوه بر این، عایق باعث گرم شدن سریع تر می شود و امکان کنترل بهتر حرارت را برای افزایش راحتی فراهم می کند.

قیمت تجهیزات گرمایش از کف

قیمت دیگر تجهیزات گرمایش از کف نیز در قیمت اجرای گرمایش از کف نقش تعیین کننده داشته باشد . مثلا استفاده از پمپ , ترموستات , ایرونت , کلکتور , جعبه کلکتور و دیگر تجهیزات گرمایش از کف که اتفاقا هرکدام قیمتهای متفاوتی هم دارند میتواند در تعیین قیمت اجرای گرمایش از کف فاکتور مهمی تلقی شود.

انتخاب فوم گرمایش از کف معمولی , فوم شانه تخمه مرغی یا تخم مرغی , فوم xpe با ورق آلومینیومی یا استفاده نکردن از هیچ عایقی میتواند قیمت اجرای گرمایش از کف را دستخوش تغییرات نماید. به هرحال هزینه اجرای گرمایش از کف از هزینه اجرای رادیاتور بالاتر بوده و تقریبا یک سیستم گرمایشی لوکس محسوب میشود.

تفاوت قیمت اجرای سیستم گرمایش از کف و رادیاتور 

به طور کلی استانداردهای اجرای  سیستم گرمایش از کف یکی بوده و تفاوت هزینه های آنها به قیمت روز رادیاتور بستگی دارد اما اگر در شرایط حاضر یک آپارتمان 90 متری را درنظر بگیرید , برای اجرای گرمایش از کف هزینه تمام شده حدود 36 تا 40 میلیون و برای اجرای گرمایش رادیاتور شوفاژ بین 35 تا 38 میلیون تومان میشود. اما اگر در مناطق سردسیر سکونت دارید بهتر است یک لوله کشی شوفاژ در انتظار قرار دهید تا در صورت خرابی سیستم گرمایش از کف بتوانید از لوله کشی آماده بهره برداری کنید. از لوله های پکس تک لایه  و لوله های پنج لایه نیز برای لوله کشی گرمایش از کف میتوان استفاده نمود.