سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

از انجا که لوله کشی فاضلاب ساختمان مهمترین قسمت تاسیسات ساختمان بوده میتوان گفت که نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی نیز یکی از پارامترهای مهم لوله کشی ساختمان است. تخلیه سخت , گرفتگی فرنگی , بوی بد فاضلاب و نشتی از مشکلاتی هستند که ممکن است در صورت اجرای بد و مناسب لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی باعث بروز مشکلاتی شود. بسته به نوع توالت فرنگی , لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی به 2 شکل کلی لوله کشی توالت فرنگی توکار( وال هنگ دیواری) و  لوله کشی توالت فرنگی روکار انجام میشود.

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست

وضعیت های مختلف محل نصب توالت فرنگی تاثیر مهمی در نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی دارد. از جمله این موارد میتوان به نصب توالت فرنگی به صورت مجزا , نصب توالت فرنگی در حمام , نصب توالت فرنگی درکنار توالت ایرانی از جمله این موارد بوده و بعضا در کارهای بازسازی ممکن است تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و نصب توالت فرنگی در حمام فاقد لوله مناسب نیز برخورد کنیم. اما به شکل کلی لوله کشی توالت فرنگی از یک فرمول کلی پیروی میکند. اجرای صحیح لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی میتواند تا حد زیادی از خرابی و هزینه تعمیر توالت فرنگی را کاهش دهد.

نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی توکار

لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی وال هنگ تفاوت چندانی با انواع روکار نداشته و فقط در منتها الیه لوله کشی فاضلاب , بایستی با توجه به محل نصب وال هنگ و استراکچر لوله فاضلاب بین 30 تا 40 سانتیمتر در قسمت میانی وال هنگ بالا آمده و توسط یک زانوی 90 درجه لب به لب کاشی قرار بگیرد.

برای استعلام قیمت نمایندگی لوله پلیکا سمنان پایپ بازار را درگوگل جستجو کنید.

در تمامی انواع توالت فرنگی ها بایستی یک کفشور در قسمت میانی سرویس بهداشتی کار گذاشته شده و در صورت وجود توالت ایرانی در همان سطح ,نیازی به نصب کفشور وجود ندارد. انشعاب لوله کشی کفشور توسط یک سه راهی تبدیل انجام میشود. سایز لوله فاضلاب توالت فرنگی سایز 110 پلیکا یا 100 پوش فیت بوده و با یک سه راهی 110 در 63 یا 100 در 75 یا 50 پوش فیت برای نصب کفشور انشعاب گیری انجام میشود. احتمالا یک انشعاب لوله فاضلاب نیز برای نصب روشویی در نظر گرفته شده و که با توجه به محل نصب روشویی از کف زمین تا ارتفاع 30 سانتیمتری از کف تمام شده نصب میشود.

مسیر لوله فاضلاب توالت فرنگی بایستی کوتاه ترین مسیر تا لوله رایزر عمودی فاضلاب بوده و با استفاده از یک سه راهی 45 درجه  به رایزر اصلی وصل میشود. حداکثر طول لوله افقی بایستی بین 3 تا 4 متر بوده و در صورت افزایش طول لوله افقی منتهی به محل نصب توالت فرنگی, احتمال گرفتگی لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی افزایش پیدا میکند.

رعایت شیب 2 تا 3 درصدی در لوله کشی توالت فرنگی ضروری بوده و عدول از این شیب بندی یعنی کاهش یا افزایش میزان شیب ممکن است موجب انباشت رسوبات در لوله افقی و درنهایت گرفتگی لوله فاضلاب شود. 

از پیچ و خم و اتصال غیر ضروری پرهیز شده  و مسیر لوله کشی به صورت مستقیم از رایزر به سمت محل قرار گیری روی دیوار نصب شود. قبل از اجرای لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی لازم است که شرایط محل نصب وال هنگ دقیقا بررسی شده و مطمین شوید که دیوار جانبی محل نصب فرنگی , قابلیت تحمل و نصب استراکچر وال هنگ را دارد.

لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی توکار

لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی روکار

لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی روکار یا معمولی نیز شبیه لوله کشی وال هنگ بوده و تنها تفاوت آن محل قرار گیری انتهای لوله فاضلاب فرنگی است که توسط یک زانوی 90 درجه سایز 110 هم سطح کاشی قرار گرفته تا توالت فرنگی روی آن قرار بگیرد.

شیب بندی و نصب کفشور مانند قسمت قبلی انجام شده و هیچ اتصال اضافه ای در مسیر لوله فاضلاب قرار نمیگیرد. نصب ونت و لوله هواکش نیز در کنار لوله کشی فاضلاب میتواند باعث دفع بوی بد فاضلاب لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی شده و این ونت معمولا در کنار رایزر فاضلاب اصلی قرار میگیرد.

آیا توالت فرنگی نیاز به سیفون دارد

نه , توالت فرنگی به شکلی ساخته شده است که داخل خود یک شکل سیفونی داشته و نیاز به نصب شترگلویی و نصب سیفون در مسیر آن وجود ندارد.

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی بسته به شرایط قرار گیری و دیگر تجهیزات دارای فاضلاب داخل سرویس بهداشتی بوده و در کنار نصب کفشور نیاز به نصب روشویی نیز الزامی است. 

در سرویس های بهداشتی که در یک کف سرویس, توالت ایرانی نیز وجود دارد, نیازی به نصب کفشور نبوده و در حمام نیز این چنین است. اما نصب روشویی در مجاورت توالت فرنگی ضروری است.

فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار

در توالت فرنگی توکار که لوله فاضلاب درون دیوار کار گذاشته میشود,اما در توالت فرنگی معمولی روکار بایستی بین 30 تا 35 سانتیمتر فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی , کناری و بین 50 تا 70 سانتیمتر فاصله بین مرکز لوله توالت فرنگی با نزدیک ترین لوازم بهداشتی مانند وان , روشویی و توالت ایرانی فاضله باشد. حفط این فاصله علاوه بر امکان استفاده و عدم مزاحمت این لوازم بهداشتی به منظور عدم ایجاد فشار معکوس فاضلاب است. 

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

هزینه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

معمولا لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی به همراه لوله کشی آب و فاضلاب توافق شده و فقط در کارهای بازسازی سرویس بهداشتی به صورت مجزا با دیگر قسمت ها بین کارفرما و مجری انجام میشود.اما به شکل حدودی فقط قیمت لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی در حد چند متری در حدود 1/5 تا 2 میلیون تومان اجرت داشته و شاید کمی کمتر هزینه خرید لوازم آن شود.

در صورت مفید بودن مطلب نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی , نظرات خود را برای ما ارسال کنید.