سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسم اتصالات لوله نیوپایپ- اسامی اتصالات پنج لایه کوپلی پرسی

اسم اتصالات لوله نیوپایپ

در این نوشته به بررسی اسم اتصالات لوله نیوپایپ که از اتصالات پنج لایه هستند. لوله های پنج لایه نوعی از لوله های پلیمری هسنتد که به لوله های پنج لایه پکس PEX-AL-PEX نیز معروف بوده و در این لوله ها از دو لایه پلیمر پکس, دولایه چسب و یک لایه آلومینیوم استفاده شده و همین مساله موجب استقامت بالای لوله در برابر ضربات فیزیکی و دمای میشود. این نوع لوله ها برای لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ کاربرد فراوانی داشته و در سیستم گرمایش از کف نیز استفاده میشوند به دلیل طاقت بالای آنها تا حدود 95 درجه سانتیگراد در حال حاضر بهترین نوع لوله کشی آب مصرفی و شوفاژ محسوب میشوند.

اما در سیستم لوله کشی علاوه بر لوله قابلیت اتصال به تجهیزات دیگر نیز مهم بوده و از این رو بهترین اتصالاتی که تا به حال برای لوله های پنج لایه ساخته شده , اتصالات برنجی هستند.

لیست قیمت بی تی اس

اتصالات پنج لایه به دو ضورت پرسی و کوپلی تولید و استفاده میشوند. برای لوله کشی با استفاده از اتصالات پرسی نیاز به دستگاه پرس وجود دارد. البته بایستی قبل از اقدام به انجام پرس بایستی سرلوله ها برش صحیح خورده و کالبیره یا کونیک شوند. حتی در استفاده از اتصالات کوپلی نیز نیاز به برقو یا کونیک کن لوله وجود دارد, تا قطعه لوله درست در بخش انتهایی اتصال بنشیند. برای استفاده از اتصالات کوپلی نیوپایپ نیازی به استفاده از دستگاه وجود نداشته و اتصالات با آچار سفت و آب بندی میشوند.

بهترین برند لوله پوش فیت

اتصالات پرسی تا سایز 63 و اتصالات کوپلی تا سایز 32 استفاده شده و از سایز 40 تا 63 به جای اتصالات کوپلی از اتصالات کلمپی که شبیه اتصالات کوپلی هستند, استفاده میشود.

برای دریافت لیست اتصالات نیوپایپ پرسی به صورت کامل به لیست قیمت نیوپایپ مراجعه کنید.

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ با 35 درصد تخفیف

اسم اتصالات لوله نیوپایپ

رفع نشتی لوله آب فلزی

لیست اسم اتصالات نیوپایپ پرسی

اسم اتصالات نیوپایپ پرسی برگرفته از اسامی اتصالات لوله کشی آب هستند. اتصالات گوناگونی وجود داشته که هر یک برای منظور خاصی از قبیل تغییر جهت و مسیر لوله کشی آب , رابط بین دو لوله , تبدیل سایز بین دو لوله با قطر متفاوت, اتصال به شیرآلات و سایر تجهیزات, انشعاب گیری تولید و استفاده میشوند. در ادامه به طور تک تک اسم اتصالات لوله نیوپایپ پنج لایه پرسی را مشاهده میکنید.

1-رابط یا بوشن پرسی نیوپایپ از سایز 16 تا 63 برای وصل کردن دو لوله مساوی که هر دو سمت به صورت پرسی متصل میشوند.

2- بوشن تبدیل پرسی از سایز 16 تا 63 که برای متصل کردن دو لوله با سایز متفاوت به صورت پرسی استفاده میشوند.

3- زانو 90 درجه پرسی از قطر 16 تا 63 که برای تغییر مسیر لوله کشی کاربرد داشته و دو سر آنها پرسی هستند.

4- سه راهی پرسی مساوی نیوپایپ که همانطور که از اسم آن مشخص است برای انشعاب گیری با لوله های مساوی استفاده میشود.

5- سه راه تبدیل پرسی نیوپایپ که از اتصالات پرمصرف بوده و برای انشعاب گیری از لوله اصلی با کاهش سایز استفاده میشود. همه اتصالات فوق از سایز 16 تا 32 موجود هستند. مثلا اسم سه راهی 25*20*25 نماینگر این است که لوله اصلی سایز 25 داشته و ما قصد داریم که از ناف اتصال یک انشعاب سایز 20 بگیریم.

6- زانو دیواری پرسی که در سایز 1/2*16 , 1/2*20 و 3/4*25 و 1*32 تولید شده و دو مورد اول برای نصب شیرآلات بهداشتی و رادیاتور شوفاژ و دو مورد اخیر برای نصب پکیج و دیگر تجهیزات استفاده میشوند. زانو دیواری پرسی روی صفحه نصب متصل شده و به زانوی خاردار نیوپایپ نیز معروف است. این اتصالات یک سر پرسی و یکسر دنده ای برای نصب اتصالات دنده ای کار میشوند.

7- رابط روپیچ پرسی یا بوشن روپیچ پرسی که از سمت پرسی و سمت دیگر مغزی دنده ای بوده و از سایز 16 تا 63 تولید شده و در سایزهای پایین تبدیلی آنها نیز وجود دارد و برای وصل کردن شیر فلکه و دیگر تجهیزات دنده ای به کار میرود.

8- رابط توپیچ پرسی یا اسم دیگر آن بوشن توپیچ پرسی مانند مورد قبلی برای وصل کردن شیرآلات در مسیر لوله کشی بوده و فقط دنده آن از داخل است.

9- مهره ماسوره پرسی که یک اتصال مانند بوشن توپیچ پرسی بوده و تنها تفاوت آن این است که یک قطعه هرزگرد اضافی دارد.

10- کپ پرسی که برای مسدود کردن انتهای لوله با پرس استفاده میشود.

11- سه راهی 90 و 180 درجه پرسی که همان کار زانو پرسی را به اضافه یک انشعاب انجام میدهد. این سه راهی ها مدل تبدیلی نیز دارند و در 3 مدل ساده, سه راهی دیواری پرسی 90 و 180 درجه دیواری(توکار) و صفحه دار(روکار) تولید میشوند.

12- زانو 90 درجه روپیچ پرسی که همانند رابط روپیچ پرسی بوده و فقط به شکل زانویی 90 درجه برای تغییر جهت همزمان با نصب تجهیزات استفاده میشود. این اتصالات نیوپایپ پنج لایه تا سایز 32 تولید میشود.

13- زانو 90 درجه توپیچ پرسی یا چپقی پرسی که شبیه زانو دیواری بوده و فقط انتهای متصل به پیچ نداشته و البته مصرف زیادی ندارد.

14- سه راهی روپیچ پرسی مخصوص نصب شیرآلات توکار که برای نصب شیرآلات توکار دوش, توالت, روشویی و ظرفشویی توکار استفاده میشود.

15- زانو صفحه دار روپیچ پرسی و زانو صفحه دار توپیچ پرسی که در لوله کشی روکار برای نصب شیرآلات و رادیاتور استفاده میشوند.

استعلام قیمت و خرید از نمایندگی سوپرپایپ تهران

اتصالات نیوپایپ کوپلی

اتصالات نیوپایپ کوپلی

تقریبا میتوان گفت که تمامی قطعات کوپلی شبیه اتصالات پرسی هستند.

از جمله اتصالات لوله پنج لایه میتوان به شیرآلات پرسی و کوپلی اشاره کرد. شیرآلاتی که برای کنترل جریان آب و شوفاژ استفاده شده و معمولا به صورت دسته خروسکی, دسته پروانه ای یا دسته گازی تولید و استفاده میشوند. بعضی از آنها یک سمت کوپلی یا پرسی و یک سردنده و بعضی از آنها هر دو سمت کوپلی و پرسی هستند. کلکتور و شیرآلات کلکتوری نیز بخشی از اسم اتصالات لوله نیوپایپ هستند که در لوله کشی کلکتوری و بخشی از لوازم گرمایش از کف محسوب میشوند.

زانو مساوی کوپلی, زانو دیواری کوپلی, سه راهی کوپلی, تبدیل کوپلی, سه راه تبدیل کوپلی, بوشن مساوی کوپلی, رابط روپیچ کوپلی , رابط توپیچ کوپلی و ... از جمله اتصالات کوپلی تا سایز 32 هسند.

از سایز 40 به بالا در صورتیکه لوله کشی پرسی میسر نباشد, از اتصالات کلمپی استفاده میشود, برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتصالات کلمپی با نمایندگی نیوپایپ تهران تماس بگیرید.

اسامی اتصالات لوله پنج لایه

اسم اتصالات لوله نیوپایپ, سوپرپایپ , ایزوپایپ, بهتراشان یا برندهای دیگر به صورت یک قرارداد نانوشته و با توجه به مدل اتصالات گالوانیزه استخراج و استفاده میشود. هر اتصالی که یک سمت پرس یا کوپلی داشته باشد, با توجه به اسم آن در نوع فلزی و با پسوند پرسی و کوپلی ساخته میشود. مثلا هر اتصال با جهت 90 درجه به نام زانو شناخته میشود. اگر این زانو دو سر کوپلی باشد, زانوی دو سر کوپلی نامیده شده و اگر یک سردنده باشد با توجه به نوع دنده اتصال زانوی یک توپیچ نامیده میشود.

در سال های دور که اتصالات کوپلی وارد بازار نشده بودند برای لوله کشی از اتصالات مهره ماسوره ای استفاده میشد. این نوع اتصالات با مهره ماسوره مخصوص هر سایز و اتصال برنجی همان سایز ساخته میشد.

در صورتی که اسم اتصالات لوله نیوپایپ که ما  ذکر نکرده ایم را به یاد آوردید برای ما در بخش نظرات نمایندگی نیوپایپ ذکر کنید.