سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نصب شیرالات

آموزش نصب شیرالات بهداشتی ساختمان 

آموزش لوله کشی و نصب شیر الات بهداشتی ساختمان و تعمیرات مربوطه

اجرای لوله کشی آب سرد و گرم , شوفاژ , فاضلاب و گاز مسکونی و تجاری

تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی با دستگاه , لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله با دستگاه .

آموزش نصب شیرالات بهداشتی

آموزش نصب شیرالات بهداشتی 

برای یادگیری نصب شیرالات ابتدا بایستی به عملکرد شیرالات بهداشتی آشنایی نسبی داشته باشید . برای نصب یک شیر آب که معمولا از دو بخش سرد و گرم لوله کشی آب سرد و گرم وارد شده و با مخلوطی از این دو یک خروجی واحد دارد . به همین خاطر به شیرالات بهداشتی شیر مخلوط نیز گفته میشود . واژه بهداشتی بودن نیز از این جهت اطلاق میشود که آب درون شیرالات از مبدا لوله کشی تا اینکه بدست مصرف کننده برسد بخاطر استفاده آشامیدنی و شستشوی انسان بایستی حتما بصورت بهداشتی به دست مصرف کننده برسد .

از لحاظ استایل شیرالات بهداشتی به دو دسته کلی شیرالات مخلوط اهرمی و کلاسیک تقسیم بندی میشوند . تنوع  , زیبایی و طول عمر بیشتر شیرالات اهرمی باعث شده تا شیرالات اهرمی از نظر قیمت و فروش گوی سبقت را از شیرالات پیچی یا کلاسیک بربایند .

از نظر نصب شیرالات اهرمی و پیچی فرقی باهم نداشته و کلا به دو دسته شیرالات توکاسه و شیرالات دیواری تقسیم بندی میشوند  .

نصب شیر دوش 

نصب شیر دوش که یک نوع شیر دیواری محسوب میشود درست مانند نصب شیر دیواری توالت است . در نصب شیر دوش دو قسمت در انتهای شیر یا ورودی شیر وجود داشته که سایز 3/4 مهره دار هستند و دوخروجی دارند . مهره 3/4 شیر دوش به لنگی شیر یا اتصال لوله کشی به طور مسقیم نصب میشود . برای نصب درون مهره شیر دوش حتما بایستی که واشر 2/5 لاستیکی قرار داد . به طور کلی در نصب شیرالات بهداشتی در جایی که واشر استفاده میشود به هیچ عنوان نبایستی از نوار تفلون استفاده کرد مگر در مواقع خاص که واشر به خوبی آببندی را انجام نمیدهد .

نصب شیر آشپزخانه

برای نصب شیرالات آشپزخانه بایستی تابع نصب شیرالات تک پایه یا توکاسه بود . شیر روشویی و شیر ظرفشویی درست مثل هم نصب میشوند . شیرهای سینک ظرفشویی و روشویی نیز دارای یک علم میباشندکه اکثرا علم

شیرهای روشویی ثابت و علم شیرهای ظرفشویی متحرک میباشند. یک نوع شیر اهرمی ظرفشویی از نوع شیلنگی است که به نام شاوری معروف میباشند. قیمت شیرهای اهرمی معمولا بسته به وزن برنج به کار رفته, کیفیت تولید و آبکاری و قطعاتبه کار رفته در شیر بستگی دارند.البته در ادامه توضیحات بالا باید ذکر شود که اینمشخصات به طور کلی برای شیرهای رایج دربازار به کار رفته و بسیاری از شیرالات فانتزی از سازوکار پیچیده ای چه در تولید و چه درنصب برخوردار هستند.

نصب شیر روشویی

نصب روشویی معمولابا نصب روشویی صورت میگیرد , البته برخی مواقع لازم است که شیر روشویی کهنه با نو نیز جایگزین شود .. روشویی اغلب در سرویس های بهداشتی , حمام ها و درکنار توالتهای ایرانی و فرنگی برای شستشوی دست و صورت نصب میشوند. در گذشته روشویی ها از نوع چینی و سرامیکی بودند اما با لوکس شدن ساختمانها , تحولاتیدر ساخت روشوییها نیز به وجود آمد و انواع روشویی کابینتی با کابینهای از جنس ام دی اف ,پلیمر , چوب , شیشه , سنگ و سایر مواد لوکس به بازار عرضه شد. به طور کلی نصب آنها خیلی با روشویی ها فرقی ندارد. در هنگام نصب روشویی علاوه بر محکم کردن روشویی باید به تراز بودن , فاصله تا در و دیوارها و ارتفاع نصب روشوییها توجه کنیم .

نصب شیر توالت 

نصب شیر توالت که یک نوع شیر دیواری محسوب میشود مانند نصب شیرالات دوش است . فقط به شیر توالت شیلنگ توالت وصل میشود و به شیر دوش علم شیردوش یا علم یونیکا و شیلنگ متصل میشود .