سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه لوله کشی ساختمان

هزینه لوله کشی ساختمان 

محاسبه و براورد قیمت و هزینه لوله کشی ساختمان با ذکر جزییات و مبالغی که بایستی مالک پراخت کند . به طور کلی هزینه لوله کشی ساختمان شامل دستمزد لوله کشی و کنده کاری در صورت نیاز و مخارج مربوط به خرید و حمل اجناس لوله کشی میباشد . با توجه به اینکه هزینه لوله کشی وابسته به پارامترهایی مانند متراژ کار , نوع اجرا و متریال مورد استفاده میباشد , بایستی به تک تک جزییات در این بخش توجه ویژه ای نمود .

لوله کشی آب و فاضلاب , لوله کشی شوفاژ و لوله کشی گاز از انواع لوله کشی رایج در یک ساختمان میباشند . در لوله کشی ساختمانهای در حال ساخت دستمزد لوله کشی یا بطور واحدی توافق میشود و یا به صورت اجرت هر متری لوله کشی ساختمان که این قیمتها به متراژ کار و تیراژ آن بستگی دارد .

 

قیمت لوله کشی آب 

قیمت متری لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ 14000 تومان تا 18000 قطر 2 تا 3  لوله کشی فاضلاب پلیکا  حدود 15000 تومان تا 27000 با بست کاری و زیرسقفی        لوله کشی فاضلاب پوش فیت متری 16000 تومان تا 28000 تومان  .

بست کاری هر عدد 8000 تومان و آهن کشی و جوشکاری ساپرت لوله کشی هم بصورت کیلویی محاسبه میشود .

لوله کشی آب روکار هم برای یک واحد کامل متری 18 تا  25000 تومان تا قطر 1 اینچ

عایق کاری لوله کشی متری 8000 تومان اجرت .

گرمایش از کف هر مترمربع 50000 تومان با لوازم بسته به برند بین 120 تا 150 هزار تومان    لوله کشی آتش نشانی تا سایز 3 اینچ روکار و توکار متری 25000 تا  40000 تومان .

قیمتهای فوق برای پروژه های بزرگ و ساختمانهای نوساز بوده و در ساختمانهای کوچکتر معمولا قیمتها واحدی , چکی و همراه با بازدید ارایه میشود .

قیمت لوله کشی پکیج شوفاژ

اگر شما میخواهید لوله کشی پکیج شوفاژ انجام دهید و در حال حاضر به دلیل نبود لوله کشی یا فرسوده بودن لوله کشی قصد لوله کشی روکار یا توکار را دارید بایستی بدانید که قیمت لوله کشی پکیج شوفاژ بدون لوازم حدود متری 20 تا 25 هزار تومان و با لوازم هزینه لوله کشی شوفاژ بین 45 تا 60 هزار تومان هزینه دارد . هزینه های فوق به غیر از مبلغ خرید پکیج و رادیاتور بوده و فقط شامل دستمزد و قیمت لوله اتصالات میشود .

قیمت لوله کشی گاز سال 99

براورد قیمت لوله کشی گاز خانگی , تجاری و صنعتی با توجه به میزان و حجم کار تعیین میشود. معمولا برای اجرا پروژه ها و ساختمان بزرگتر از قیمت اجرای هر متر لوله کشی گاز بسته به قطر لوله کشی آن استفاده میشود.

هر چقدر سایز لوله ها بالاتر برود , لوله کشی گاز سخت تر , وقت گیر تر و حرفه ای تر شده ,به تبع آن قیمت لوله کشی گاز بالاتر میرود. دستمزد و اجرت لوله کشی گاز در مجتمع های ساختمانی چند واحدی بر اساس لوله کشی یک واحد محاسبه میشود, و در تعداد واحدها ضرب میشود. قیمت لوله کشی گاز مسکونی , تجاری و صنعتی با قیمت جنس لوله , اتصالات و شیرهای گاز نیز میتواند محاسبه شود.

قیمت دستمزد لوله کشی پنج لایه

قیمت دستمزد لوله کشی پنج لایه با توجه به اینکه به تجهیزات ویژه و تجربه زیادی نیاز دارد نسبت به سایر انواع لوله کشی شوفاژ و آب هزینه بیشتری دارد . دستگاه پرس مورد نیاز برای کار لوله کشی پنج لایه نزدیک به 50 میلیون تومان قیمت داشته و از این رو این لوله کشی یک لوله کشی لاکشری به حساب می آید .


نرخ دستمزد لوله کشی پلی اتیلن

نرخ دستمزد لوله کشی پلی اتیلن در بین لوله کشی فاضلاب از همه بیشتر است . این نوع لوله کشی بسیار کم در ساختمانهای مسکونی اجرا میشود و کسانی که با این نوع لوله کشی سرو کار دارند بسیار نایاب هستند .