سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفع نشتی رادیاتور شوفاژ

روشهای رفع نشتی رادیاتور شوفاژ  

با وجود نشتیهای مختلف در انواع رادیاتورها روشهای رفع نشتی رادیاتور شوفاژ نیز بسیار متفاوت میباشند . برخی از نشتیها را نمیتوان رفع نمود و تنها راه موجود تعویض رادیاتور شوفاژ یا قطعه مورد نظر میباشد و در برخی مواقع شاید بتوان با استفاده از ترفندهای خاصی اقدام به رفع نشتی شوفاژ نمود . 

سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ یکی از علتهای رایج نشتی رادیاتور بوده که در صورت روزنه در بدنه رادیاتور تقریبا میتوان گفت که در رادیاتورهای پنلی هیچ روش قابل اعتنایی برای تعمیرات سوراخ رادیاتور شوفاژ نیست . تعویض رادیاتور پنلی تقریبا تنها روش کاربردی در این مواقع میباشد . اما در مورد رادیاتورهای پره ای میتوان با بکار بردن روشهایی نظیر سفت کردن یا تعویض واشر بین پره ای یا حذف پره معیوب رفع این گونه نشتیها موجود در بدنه رادیاتور را مرتفع نمود .

اما در برخی نشتیها خرابی مربوط به شیر و اتصالات رادیاتور میباشد . در این موارد رفع نشتی رادیاتور کمی راحت تر و که هزینه تر است . آب دادن از مهره ماسوره های رادیاتور شوفاژ , نشتی از شیر رادیاتور و خرابی ماسوره ها و شیر هواگیری رادیاتور شوفاژ نیز میتواند یکی از دلایل نشتی در این لوازم باشد . 

بستن شیر فلکه اصلی شوفاژ و رفع نشتی شیر رادیاتور شوفاژ با تعویض شیر یا مغزی شیر میتواند حاصل شود . 

رفع نشتی رادیاتور شوفاژ

علت نشتی رادیاتور شوفاژ

دلیل  اصلی آب دادن شوفاژ به پارامترهای زیادی بستگی دارد. شاید یکی از علت های آن استفاده از متریال با کیفیت پایین در خود شوفاژ ها باشد که پس از مدت کوتاهی با توجه به بی کیفیت بودن این مواد، شوفاژ ها آب می دهند و عملکرد اصلی خود را از دست می دهند. سایر عواملی که علت آب دادن شوفاژ را پدید می آورند، ممکن است پوسیدگی و جرم گرفتگی رادیاتور شوفاژ یا ترکیدگی و شکستگی لوله ها باشد که در نهایت تمامی این عوامل سبب آب دادن شوفاژ می گردد. اما سوال اینجاست پس از واکاوی و بررسی علت آب دادن شوفاژ و یا اینکه پس از مشاهده آب دادن شوفاژ اولین اقدامی که می بایست انجام داد، چیست و به واقع چه کاری باید انجام داد؟

مناسب ترین  راه ممکن تماس با یک تعمیرکار حرفه ای است که با تجربه خود جلوی پیش  رفتن این موضوع را بگیرد و هر چه سریعتر اقدامات لازم را در جهت تعمیر شوفاژ انجام دهد. در برخی از موارد هم بایستی شیر رادیاتور شوفاژ را تعویض نمود تا هر چه سریعتر این مشکل را برطرف نمود. اما این نکته را همیشه باید به خاطر بسپارید که بلافاصله پس از مشاهده آب دادن از شوفاژ بایستی شیر فلکه اصلی را فورا قطع نمود ,  تا از هدر رفتن آب جلوگیری به عمل آورد. ممکن است بعد از آنکه با تعمیرکار تماس حاصل نمودید تا زمانی که وی به محل مورد نظر مراجعه نماید، آب زیادی از شوفاژ هدر رود وموجب خیس شدن فرش و بهم زدن زندگی افراد گردد.

برای آشنایی به قیمت و نحوه شستشوی رادیاتور شوفاژ روی لینک کلیک کنید.

نحوه تعویض شیر رادیاتور شوفاژ

در برخی از رادیاتورها نشتی شیر رادیاتور عامل نشتی بوده و رفع نشتی رادیاتور شوفاژ با تعویض مغزی یا شیر رادیاتور شوفاژ امکان پذیر است. شما میتوانید با تعویض شیر یا مغزی اقدام به رفع نشتی شوفاژ کنید. قیمت مغزی شیر رادیاتور تقریبا نصب قیمت شیر کامل بوده و البته مغزی شیر رفت یا بالای رادیاتور در بازار موجود بوده و شیر پایین یا برگشت مغزی قابل فروش ندارد. از آنجا که ممکن است برخی از شیرهای رادیاتور دارای مغزی متفاوتی بوده و حتی بعد از تعویض باز هم دوباره نشتی کنند و ضمنا تعویض شیر و مغزی نیاز به زمانی داشته و دردسر ساز است, بهتر است در هنگام رفع نشتی شیر رادیاتور , شیر رادیاتور به صورت کامل عوض شود.

برای تعویض شیر رادیاتور شوفاژ یا مغزی آن بایستی شیر فلکه وردی واحد قطع شده و در صورتی که شیر فلکه عمل نکند شیر فلکه از موتورخانه قطع شده و بعضا آب کل سیستم موتورخانه در بخش گرمایش تخلیه شود. بعد از قطع کردن جریان سیستم شوفاژ و تخلیه رادیاتور با استفاده از یک آچار رادیاتور را از شیر جدا کرده و شیر را از لوله کشی خارج میکنیم. برای اتصال شیر رادیاتور به لوله کشی مجددا روی شیر نو تفلون پیچیده و رادیاتور را روی آن سوار میکنیم.

خرابی رادیاتور حوله خشک کن

خرابی رادیاتور حوله خشک کن نیز مانند رادیاتورهای  پنلی در صورت سوراخ شدن به تعویض انجامیده و در صورت خرابی در اتصالات تعمیر میشوند . یکی دیگر از مواردی که بایستی خیلی به آن دقت شود طریقه نصب حوله خشک کن و البته سایر رادیاتورهاست که نبایستی تحت فشار فیزیکی قرار گرفته باشند تا لطمه ای به سیستم لوله کشی وارد نکند .

به دلیل رطوبت فراوان در قسمتهای زیرین سرویس بهداشتی , نصب رادیاتورهای فولادی و پره ای زمینی و زنگ زدگی آنها روی زمین تقریبا منسوخ شده است . البته قرار گرفتن رادیاتور در ارتفاع کم از لحاظ گرمایشی موثرتر میباشند اما بخاطر افزایش طول عمر , زیبایی سرویس بهداشتی و خشک کردن البسه و حوله , در ده سال اخیر نصب رادیاتور حمام وسروییس بهداشتی رایج شده است . در مقاله های پیشین به علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ و ارتباط این دو ایراد به یکدیگر توضیخ داده ایم .

ترک خوردن رادیاتور شوفاژ

و اتصالات که در اینجا لوله را در اینجا مونتاژ می کنند مطمئناً بخارشورهایی که اینجا کار می کنند منظورم این است که من به این نگاه می کنم بدیهی است که شما در یک سنگر کار می کنید یا اینکه کار می کنید , خسته کننده جهت دار منظورم این است که ایمنی باید در خط مقدم باشد .

بله ایمنی برای ما حیاتی است و این انتظار اساسی برای ما و ماست پیمانکاران نه تنها در حین ساخت بلکه حتی پس از ساخت به طوری که دوباره یک سیستم ایمن و مطمئن برای مشتریان خود داشته باشیم خوب مطمئن باشید و من فکر می کنم که بله بعد از جوشکاری نیز بسیار مهم است جوشکاری ها به پایان رسیده است در واقع یک بازرس در محل خواهیم داشت و نگاهی به آنها می اندازد و ما یک شرکت اشعه ایکس ایجاد خواهیم کرد که در واقع صداقت را بررسی می کنم .

از این جوشها تا زمان اتمام این پروژه ، ما احتمالاً در حال بررسی آنها هستیم , تقریباً از اواسط تا اواخر سال آینده اوایل امسال در ماه مارس شروع کردیم و نوع آن برای ساخت کلی حدود یک سال و نیم تا دو سال مرحله آن را طی کنید شما می دانید که وقتی من به پروژه های اطراف نگاه می کنم ، بسیاری از ما فکر دوم در مورد گاز طبیعی است که در زیر جوامع ما جریان دارد , عالی است که متخصصان ماهر در یک شرکت آگاه داشته باشید مانند شما که از این نوع زیرساخت مراقبت می کنید من از شما قدردانی می کنم , آمدن در برنامه امروز و به اشتراک گذاری با تشکر از شما شما جاش را در سراسر نمایش امروز که نصب آن را دنبال کرده ایم می شناسید .

خط لوله جدید و وقتی به محل رسیدیم من واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم ایمنی مهم بود و شما به عنوان یک مدیر ایمنی ما را کنار می گذاشتید و ممکن است شما می دانید که برای کسی که نمایش امروز را تماشا می کند حداقل به نظر می رسد اما یک مورد وجود دارد خطرات زیادی در اینجا وجود دارد و شما در مورد اهمیت بسیار جدی بودید , پیروی از برخی دستورالعمل ها بله بلافاصله ما جهت گیری ایمنی را انجام دادیم همه وقتی در سایت ایمنی را برای ایمنی 601 برای Kaos و برای ما انرژی اطمینان از اینکه همه افراد در محل کار هستند بسیار مهم است چه مهمان سایت شغلی ما باشد و چه زمانی اعضای تیم خود را بازرسی کند آنها در سایت حضور دارند و باید ایمن باشند و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه از آن مطلع هستنداز این خطرات و درک اینکه کجا می توانند و چه نمی توانند باشند ، شما می دانید به تنهایی ترافیک در منطقه وجود دارد ، بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم .

سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

از هوای خارج شده آن را محکم می بندد ، به نظر می رسد که مال شما کاملاً گرم است , در آنجا وجود دارد و مطمئناً به نظر نمی رسد که به شما فکر می کنم که احتمالا 30 40 سال خوب است ، بنابراین من یک جدید آورده ام خوب آنچه من می خواهم یک مهر و موم خوب خوب در اینجا است بنابراین من نوار تفلون دارم اکنون این است .

قسمت مهم در اینجا شما می خواهید بسیار مراقب باشید و اگر گرم است می خواهید ؛ از دستهایت محافظت کن و من می خواهم خلاف جهت عقربه های ساعت بروم و فقط آنرا ثابت بدهم فشار من نمی خواهم آن را تند و سریع بزنم یا می توانم آن موضوع را به هم بزنم آه خوب من از آن متنفر خواهم بود که با تماشای همه خوب ببینم ، بنابراین این حدود سه یا سه است .

چهار نخ را به عقب برگردانیم و در حال حاضر روزی مردم در جهت عقربه های ساعت حرکت می کنیم , نمی دانم که در جهت عقربه های ساعت چیست اما دیجیتال 11 است ، بنابراین سه یا چهار دور این همیشه می خواهد به سمت بالا اشاره کند و ما خوب هستیم ، بنابراین اکنون این پایان است در اینجا ما می خواهیم این شیر را دوباره بسته بندی کنیم .

ابتدا باید دستگیره را خاموش کنم بنابراین پیچ فیلیپس روی دسته را نگه دارد و اکنون که فشار می دهم پیچ را به سمت بالا فشار می دهم اما اکنون این را می بینید همه چیز مانند دیوانه ها در اطراف تکان می خورد ، بنابراین بخار در حال عبور است , در جایی که ساقه قرار دارد بنابراین من می خواهم آچار انتهای باز قابل تنظیم را برای برخی از افراد استفاده کنم آنرا آچار هلال بنامید و دوباره می خواهم بر خلاف جهت عقربه های ساعت بروم کمی گرم است ، بنابراین اکنون قرار است یک گاز کامل در آنجا باشد .

این همه با گذشت زمان فرسوده شده است و این برای دیدن سیاهی است که در آنجا وجود دارد ، بله خوب بنابراین می توانیم دقیقاً واشر را پیدا کنیم اما بسته بندی گرافیت را نیز مانند آنها درست می کنند این و آنچه که من واقعاً می خواهم انجام دهم این است که فقط واشر جدید خودم را بسازم بنابراین من می خواهم آن را چند بار دور آن بپیچید و اگر به اندازه کافی در آن را بپیچم ، آن را محکم می کنم .