سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش گام به گام رسوب زدایی و اسید شویی پکیج ایران رادیاتور

اسید شویی پکیج ایران رادیاتور

رسوب زدایی و اسید شویی پکیج ایران رادیاتور تقریبا شبیه دیگر برندهای پکیج بوده و فرق چندانی ندارد. همانطور که در یادداشت آموزش سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری اشاره شد, ساختار کلیه پکیج ها به خصوص پکیج های ساخت ایران یکسان بوده و فقط قطعات آنها متفاوت است. 

به دلیل اینکه داخل پکیج همواره آب در حال گردش است و حتی با وجود نصب فیلترهای مغاطیسی و فیزیکی نمیتوان تمامی املاح آب را گرفت, بر اثر گرما به مرور این املاح در مبدل و قطعات مختلف پکیج و رادیاتور ته نشین شده و باعث ایجاد لایه های رسوب در طول مسیر میشوند. حرارت موجب ایجاد یون های شیمیایی آندی و کاتدی املاح موجود در آب شده و با واکنش های شیمیایی با فلزات موجود در آب و اکسیژن, جرم هایی ایجاد کرده که سطوح مختلف محل عبور آب و از جمله مهمترین قسمت یعنی مبدل پکیج را میپوشاند.

این جرم گرفتگی به تدریج موجب کاهش راندمان پکیج, افزایش مصرف گاز, برق و حتی آب شده و در ادامه ممکن است که باعث خرابی پکیج و سرایت این خرابی به بخش های دیگر از جمله سوراخ شدن مبدل پکیج, صدمه به برد کنترل , ایجاد رسوب در قطعات دیگر پکیج, رسوب گرفتگی لوله کشی پکیج و رادیاتورها, و خراب کردن دیگر لوازم پکیج شود. در صورت تداوم این وضعیت پکیج ناگهان خاموش شده و دیگر کار نمیکند. پس نتیجتا رسوب زدایی و اسید شویی پکیج, نه یک انتخاب بلکه یک الزام است که بایستی حداقل هر 2 تا 3 سال یکبار توسط سرویس کار و تعمیرکار ماهر انجام شود.

جرم گیری و اسید شویی پکیج یکی از انواع سرویس های رایج پکیج برای افزایش راندمان انواع پکیج میباشد. ته نشین شدن املاح آب بر اثر حرارت موجود در مبدل پکیج باعث کند شدن و کاهش روند تبادل حرارتی شده, که این مساله منجر به اختلال در پکیج و سرد شدن آب مصرفی پکیج میشود. در کنار این مساله و تقاضا برای استفاده از آب گرم, پکیج سعی در جبران کمبود آب گرم کرده و دایما کار میکند که این موضوع باعث افزایش استهلاک پکیج و مصرف گاز میشود.

دلایل سرد بودن رادیاتور شوفاژ

اسید شویی پکیج ایران رادیاتور

آموزش گام به گام اسید شویی پکیج ایران رادیاتور

مهمترین بخش از اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, رسوب زدایی مبدل پکیج است. هر چند که در سرویس اساسی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری به هنگام باز کردن و سرویس بایستی کلیه قطعات به دقت وارسی و تمیز شده و در صورت نیاز تعویض و مرتب شوند. بررسی آب بندی واشرها و ارینگها, چک کردن حسگرها, ترموستات , شیر اطمینان, شیر پرکن, فلومتر یا فلوسوییچ از دیگر خدماتی است که بایستی در هنگام اسید شویی پکیج ایران رادیاتور انجام شود. به طور کلی اسید شویی و رسوب زدایی پکیج ها به دو شکل دستی و یا اسید شویی با پمپ انجام میشود که هر یک دارای مزایایی هستند اما به طور کلی روش استفاده از پمپ اسیدشویی بهتر است.  رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff یکی از بهترین مدلها ایران رادیاتور بوده که تعداد آن از لحاظ تقاضای مصرف کننده های پکیج بیشتر است. در هریک از دو روش فوق میتوان از اسید دیسکلر , اسید کلریدریک, اسید سولفوریک رقیق و یا محلول های مخصوص اسیدشویی مبدل استفاده کرد. تفاوت استفاده از اسیدهای فوق بسته به نوع جرم های پکیج ممکن است متفاوت باشند اما در مرحله اول کار با اسید بایستی ایمنی رعایت شود و نوع اسید به گونه ای باشد که به سلامت شما و اطرافیان لطمه وارد نشود.

جهت اسید شویی مبدل پکیج میشود, از پمپ آب کولر نیز استفاده کرد. این پمپ های نسبتا کوچک و ارزان ضد اسید بوده و با پاشیدن اسید با فشار نسبتا خوب در لایه های مبدل ثانویه پکیج به خوبی کار اسیدشویی را انجام میدهند. روش کار اسید شویی پکیج با پمپ کولر مانند روش های قبلی بوده و با باز کردن مبدل و قرار دادن پمپ درون یک تشت انجام میشود. بهتر است در اسیدشویی پکیج از اسیدهای مخصوص پکیج استفاده شود.

در این روش بعد از قطع کردن جریان آب و گاز و کشیدن پریز برق پکیج, آب پکیج را تخلیه کرده و سپس مبدل را باز میکنیم.برای تخلیه آب پکیج, شیر ورودی پکیج را بسته, شیرپرکن پکیج را در  خلاف عقربه های ساعت چرخانده و آب گرم مصرفی را باز کنید.

برای دمونتاژ کردن مبدل پکیج به آچار آلن نیاز دارید. پمپ اسید شویی پکیج را داخل یک تشت اسید,قرار داده و اسید را با فشار پمپ به بیرون و درون مبدل میپاشیم.

با استفاده از شلنگ های پلاستیکی و دو عدد سرشلنگی , خروجی پمپ را به یک سمت مبدل وصل میکنیم. خروجی مبدل را نیز با استفاده از شلنگ نصب شده روی آن در داخل تشت اسید قرار میدهیم. با گردش اسید در این سیکل رسوب زدایی, بعد از مدتی کلیه جرم های مبدل گرفته میشود.

در سرویس اساسی و رسوب زدایی کامل پکیج علاوه بر اسید شویی مبدل پکیج, بایستی ارینگ های پکیج و قطعاتی همچون فیلتر, فلوسوییچ و دیگر قطعات در معرض رسوب پکیج هم رسوب زدایی و در صورت نیاز تعویض شوند.

در صورت پیشنهاد شما و قبول آن از سوی کارفرما بهتر است, رسوب زدایی شوفاژها و شستشوی مدار گرمایش نیز انجام شود.

البته پمپ اسید شویی پکیج به صورت ویژه هم در بازار به فروش میرسند, که دارای سرشلنگی و شلنگ های مخصوص اتصال به مبدل پکیج بوده و قدرت آنها تقریبا به اندازه پمپ کولر آبی هستند. به طور کلی یک پمپ با قدرت کم کار اسید شویی پکیج  را انجام میدهد.

هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور 

هزینه اسید شویی پکیج بستگی به میزان رسوبات, سایز پکیج, سیستم رسوب زدایی پکیج , قیمت محلول های شیمیایی و لوازم دارد. در کنار این مساله اینکه اسید شویی مبدل پکیج همراه با رسوب زدایی کامل و تمیز کردن سایر قطعات باشد, نیز متفاوت است. اما به طور کلی در کمترین حالت همراه با لوازم در حال حاضر قیمت اسید شویی پکیج بین 1 تا 1/600 هزار تومان است. این هزینه شامل مواد شیمیایی و اسیدهای مصرف شده بوده و در صورت شستشوی رادیاتور و مدار گرمایش قیمت افزایش پیدا میکند.