سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین روش های رفع نشتی لوله آب فلزی

رفع نشتی لوله آب فلزی

در این نوشته به بررسی روش های رفع نشتی لوله آب فلزی میپردازیم. لوله کشی فلزی از گذشته تا کنون برای مصارفی چون لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ استفاده میشده است. لوله کشی گالوانیزه برای لوله کشی آب سرد و گرم بهداشتی و لوله کشی فولادی سیاه یا لوله گاز برای لوله کشی شوفاژ قابل انجام است. لوله های فلزی با وجود استحکام و مقاومتی نسبتا خوبی که دارند در برابر زنگ زدگی و خوردگی به ویژه در محیط های گچی و آهکی نقطه ضعف زیادی داشته و در مجاورت محلول های اسیدی و قلیایی به راحتی آسیب پذیر هستند. از طرفی به مرور و پس از چند سال استفاده سطح مقطع داخلی لوله های فلزی زنگ زده و حتی بعضا دچارگرفتگی میشوند و به مرور از داخل یا خارج سوارخ شده و یا شکافته و معیوب میشوند.

نشتی لوله فلزی باعث تخریب سقف و دیوار شده و میتواند خسارت های زیادی به بار آورد و بعضا به دلیل عدم آشنایی در این مواقع مستاصل شده و نمیدانند که چه کاری انجام دهند. برای قطع موقت نشتی لوله آب فلزی بایستی ابتدا جریان عبور آب را از شیر فلکه ورودی واحد یا کنتور و یا موتورخانه قطع کرده و سپس به فکر رفع نشتی لوله آب فلزی باشیم. این نکته را یادآور شویم که بدون قطع کردن آب تعمیرات آن تقریبا کار غیر ممکن یا بسیار مشکلی است. در مورد روش های متفاوت نیز بایستی ابتدا به ساکن عرض کنیم که رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب غیر ممکن بوده و برای اجتناب از تخریب فقط میتوان از لوله کشی روکار استفاده کرد. 

بهترین برند لوله پوش فیت

رفع نشتی لوله آب فلزی

7 روش رفع نشتی لوله آب فلزی

اما ممکن است در شرایط خاصی نتوان برای مدت طولانی شیر فلکه کنتور قطع کرده و بایستی سریعا به فکر چاره بود. از روش های زیر میتوان کار رفع نشتی لوله آب فلزی را انجام داد.

  1. تعویض لوله های فلزی و یا تبدیل آن به لوله پلاستیکییا پنج لایه
  2. روش استفاده از جوشکاری لوله در لوله های فولادی سیاه
  3. استفاده از مهره ماسوره طلایی برای ایجاد دنده
  4. استفاده از کمربندی لوله پلی اتیلن برای آب بندی لوله آب فلزی و پلاستیکی
  5. بستن تیوب لاستیک ماشین یا موتور و بست شلنگی روی آن
  6. استفاده از پیچ و میخ روی سوراخ لوله و بست شلنگ
  7. استفاده از انواع چسب مایع و نواری جهت رفع نشتی لوله اب

در سال های دورتر به دلیل رواج لوله کشی گالوانیزه دنده ای, استفاده از حدیده برقی و دستی بسیار رایج و در دسترس بود, اما در حال حاضر رزوه و دنده کردن لوله ها کمی سخت شده است. اما با این وجود هنوز هم تاسیسات کاران و فروشگاه هایی هستند که به صورت آماده یا سفارشی اقدام به فروش لوله های دو سردنده میکنند.

در صورتنیاز به تعویض قطعات فلزی از لوله فلزی را دارید, چند راهکار متفاوت پیش رو دارید.

  1. خرید لوله های آماده گالوانیزه دنده دار برای تعویض لوله های معیوب
  2. به کارگیری مهره ماسوره طلایی
  3. زدن چسب, میخ, پیچ و استفاده از شیوه های موقت رفع نشتی لوله  آب فلزی
  4. استفاده از جوشکاری در موارد خاص

لیست قیمت بی تی اس

ترمیم لوله آب فلزی

برخی از روش های رفع نشتی لوله آب فلزی مانند تعویض کامل قسمت های آسیب دیده از شیوه های دایمی بوده و برخی از شیوه های مانند استفاده از چسب و میخ و.. شیوه های موقتی بوده که خیلی قابل اطمینان نیستند ام به صورت موقت شاید کار را انداز باشند.

پیچیدن تیوب لاستیک اتومبیل روی لوله آسیب دیده و محکم کردن آن با استفاده از بست شلنگ لوله گاز که در ابعاد مختلف وجود دارد. در صورت در دسترس نبودن بست میتوان با استفاده از سیم مفتول یا چسب های پهن نیز به صورت موقت لوله را آب بندی کرد.این روش روی آب بندی اتصالات قابل اجرا نبوده وبیشتر روی بدنه لوله های فلزی انجام میشود.

روش دیگر در سوراخ های ریز لوله آب, فرو کردن پیچ یا میخ در سوراخ لوله و محکم کردن آن است.

خرید لوله مانیسمان

چسب نشتی لوله فلزی

چسب خاصی برای نشتی لوله فلزی نمیتوان پیشنهاد کرد. اما از لحاظ استقامت استفاده از چسب هل و یا چسب دوقلو را میتوان به عنوان بهترین چسب لوله پیشنهاد کرد. چسب برای سوراخ های ریز مناسب بوده و سوارخ های بزرگ را آب بندی نمیکند.با وجود این برای تثبیت جسب بایستی روی آن از تیوب یا چسب های نواری نیز استفاده کنید. بهتر است قبل از زدن چسب آلودگی های اطراف قسمت معیوب را با استفاده از سمباده یا سوهان تمیز کنید.