سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی , هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی

عیب یابی , هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی

در این نوشته به بررسی نحوه عیب یابی , هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی میپردازیم. جهت دریافت خدمات در سراسر تهران به صورت شبانه روزی با تلفن : 09129352189 تماس بگیرید.

خرابی های گاه و بیگاه توالت فرنگی سبب میشود که ما در استفاده از توالت فرنگی که در هر ساختمانی یک نیاز درجه یک محسوب میشود با سختی هایی مواجه شویم. برخی از خرابی هایی که توالت فرنگی باعث اختلال در استفاده از آن میشود را میتوان با کمی دقت و همت خود تعمیر کنیم اما برخی از خرابی های توالت فرنگی موجب میشود که به کمک افراد خبره حل شوند. 

به همین دلیل در ادامه به بررسی جزییات عیب یابی , هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی میپردازیم.

عیب یابی , هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی

عیب یابی توالت فرنگی

چند نوع توالت فرنگی از لحاظ نحوه نصب وجود دارد که در یک تقسیم بندی کلی میتوان آنها را به انواع توالت فرنگی توکار و روکار دسته بندی کرد. در کل فرقی بین عملکرد انواع توالت فرنگی وجود نداشته و تنها تفاوت آنها شکل ظاهری توالت فرنگی و قطعات و تا حدودی طریقه نصب متفاوت آنهاست. تعمیرات مشکل و قیمت نصب استراکچر وال هنگ با توالت فرنگی های روکار بسیار تفاوت داشته و بسیار بیشتر هزینه دارد.

توالت فرنگی یک کاسه دارد که کاربر کار خود را در آن انجام میدهد. ادرار و فضولات دفعی بایستی از درون کاسه به سمت لوله کشی فاضلاب هدایت شده و از محیط خارج شوند. برای این منظور یک مخزن مرتبط با کاسه وجود دارد که بعد از استفاده از توالت فرنگی برای تخلیه محتویات داخل کاسه ؛ با فشردن دکمه تخلیه , آب درون مخزن توالت فرنگی به سمت کاسه شوت شده و مواد مطبوع داخل کاسه تخلیه و دفع میشود. ضمنا برای جلوگیری از ورود بوی بد و حشرات داخل لوله کشی فاضلاب ساختمان , مقداری آب داخل کاسه باقی میماند. شکل هندسی ساختار توالت به شکل سیفونی U شکل بوده و آب جمع شده در کف این قسمت مانع از ورود بوی بد و حشرات به داخل سرویس بهداشتی میشود. به همین خاطر برای نصب توالت فرنگی نیازی به وجود سیفون یا شترگلویی فاضلاب نیست. نصب صحیح و طریقه نصب توالت فرنگی و استحکام آن نقش مهمی در کاهش خرابی های توالت فرنگی دارد.

مشکلات توالت فرنگی ها شامل مورد زیر میشود.

1- خرابی در سیستم پرکن مخزن توالت فرنگی و شناور آن.

2- خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی و مکانیزم خروج

3- نشتی از شیلنگ و شیرآلات توالت فرنگی

4- نشتی و خرابی آب بندی از محل نصب توالت فرنگی به زمین

5- تخلیه کند یا عدم تخلیه توالت فرنگی

هر یک از موارد زیر میتواند دلایل و نشانه های مختلفی داشته باشند که در ادامه به نحوه عیب یابی , هزینه و تعمیر توالت فرنگی میپردازیم.

خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی

خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی از مشکلات رایج بوده و نشانه آن نیز ممکن است عدم تخلیه یا کند بودن روند خروج فاضلاب از داخل کاسه توالت فرنگی باشد. دلایل مختلفی را میتوان متوجه این مورد دانست. مورد اول گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی است که بایستی رفع گرفتگی انجام شود. دلیل دیگر میتوان گرفتگی داخل کاسه یا همان قسمت U شکل کاسه توالت فرنگی باشد که احتمالا دستمال کاغذی , مدفوع , مو , نوار بهداشتی , مسواک , خمیر دندان و اجسامی شبیه آن در آن گیر کرده باشد. یک آچار همه کار راه چاره است که البته اگر شک داشتید که از توان این کار بر بیایید بهتر است با ما تماس بگیرید. بعضا مشکل خروج کند آب از مخزن به سمت کاسه نیز ممکن است موجب تخلیه کند کاسه توالت فرنگی شود که علت آن خرابی واشر لاستیکی یا مکانیزم تخلیه توالت فرنگی است. پارگی نخ و طناب و دکمه توالت فرنگی نیز ممکن است در روند شوتینگ توالت فرنگی مشکل ساز شود. 

نحوه تعمیر توالت فرنگی

مشکل بعدی و رایج در عیب یابی توالت فرنگی را میتوان خرابی قسمت پرکن و شناور توالت فرنگی است. معمولا خارج شدن از تنظیم , یا خراب شدن توپی و شناور از علت های این مشکلات است. سرریز شدن مخزن یا خالی بودن مخزن را میتوان از دلایل خرابی شناور توالت فرنگی دانست.

مشکل بعدی نشتی از شیر پیسوار یا شلنگ مرتبط با شناور است که با تعویض رفع میشود. 

مساله بعدی نشتی از کف سرویس بهداشتی و محل اتصال توالت فرنگی به زمین است. این نوع نشتی ها به دلیل تکان خوردن توالت فرنگی و خرابی و فاسد شدن چسب آکفاریوم توالت فرنگی است. بعضا ممکن است اتصال بوگیر توالت فرنگی نیز از جا در رفته باشد. برای رفع چنین مشکلی بایستی توالت فرنگی از جا کنده شده و مجددا نصب شود. در صورت نیاز به نصب و تعمیر توالت فرنگی پاسداران با ما تماس بگیرید.

هزینه تعمیر توالت فرنگی

قیمت و هزینه خدمات تعمیر توالت فرنگی بسته به توکار بودن و روکار بودن و همچنین برند توالت فرنگی دارد. اما برای توالت فرنگی های ایرانی و معمولی میتوان در سال 1401 نرخ های زیر را در نظر گرفت.گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی احتمالا بین 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان هزینه دارد. هزینه تعویض مکانیزم تخلیه توالت فرنگی هم بین 300 تا 600 هزار تومان اجرت و خرید لوازم داشته و تقریبا مخارج تعویض شناور توالت فرنگی بین 400 تا 600 هزار تومان بستگی به کیفیت و برند لوازم هزینه دارد. هزینه باز و نصب مجدد توالت فرنگی نیز با لوازم بین 500 تا 600 هزارتومان با لوازم مخارج دارد.

در صورت نیاز به مشاوره در رابطه با عیب یابی و هزینه و نحوه توالت فرنگی با ما در تهران تاسیسات تماس بگیرید.