سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت نصب استراکچر وال هنگ

قیمت نصب استراکچر وال هنگ

هزینه و قیمت نصب استراکچر وال هنگ از جمله مواردی است که عدد آن در تصمیم گیری مالکین برای انتخاب نوع توالت فرنگی وال هنگ توکار یا نصب توالت فرنگی روکار مهم است. به طور کلی هزینه و قیمت نصب استراکچر وال هنگ و کاسه آن نسبت به انواع توالت فرنگی معمولی بیشتر است. این مساله چند دلیل دارد. اول اینکه نصب استراکچر وال هنگ نیاز به دقت و زمان بیشتری دارد. مساله دوم به خاطر مهارت و تخصصی بیشتری است که باعث میشود نصب استراکچر وال هنگ از عهده بسیاری از مجریان لوله کشی و تاسیسات برنیامده و تنها عده معدودی قادر به نصب وال هنگ و استراکچر آن هستند. نهایتا قیمت بالا خود توالت فرنگی وال هنگ را نیز میتوان دلیل بالاتر بودن هزینه نصب استراکچر وال هنگ نامید. معمولا در نصب هر وسیله تاسیساتی یا غیره گران قیمت بودن آن وسیله رابطه مستقیمی با اجرت نصب آن وسیله داشته و بدین ترتیب قیمت نصب استراکچر و کاسه وال هنگ نیز افزایش میابد.

در ابتدا لازم است یک بررسی اجمالی به طریقه نصب وال هنگ داشته باشیم.

وال هنگ یا توالت فرنگی توکار نوعی توالت فرنگی است که مخزن و ملزومات آن پیش از عملیات کاشی کاری زیر کار به صورت مخفی کار گذشته شده و در هنگام کاشی کاری زیر کار میرود. برای نگه داشتن کاسه و مخزن یک چارچوب فلزی از پیش ساخته شده که در بسته بندی توالت فرنگی وجود دارد نیز در زیرکار نصب شده و بعد از کاشی کاری کاسه توالت فرنگی به همراه کلید و دکمه های آن برای استفاده از وال هنگ نصب میشود. 

لازم است قبل از نصب استراکچر و ملزومات توالت فرنگی یک لوله کشی مناسب و مخصوص برای آن انجام شود. لوله کشی وال هنگ شامل لوله کشی آب و فاضلاب آن بوده که البته لوله کشی فاضلاب وال هنگ اهمیت بیشتری دارد. لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی وال هنگ بر خلاف توالت فرنگی های روکار به جای کف از دیوار بیرون آمده تا بدین ترتیب هیچ لوله فاضلابی در کف سرویس بهداشتی وجود نداشته باشد. البته نیاز به یک لوله فاضلاب با قطر 63 یا 75 برای نصب کفشور سرویس بهداشتی ضروری است.

بعد از لوله کشی استراکچر با رعایت ترازبندی و شاقول بر روی دیوار حداقل 20 سانتی متری نصب شده و مخزن و دیگر ملزومات مانند لوله های رابط بین مخزن و توالت فرنگی کارگذاشته میشود.

یک شیر پیسوار توکار هم بایستی برای تغذیه آب مخزن نصب شده و توسط شلنگ رابط به مخزن متصل شود. یک لوله سایز 50 یا 63 نیز به بالای لوله فاضلاب آمده و ما بعد از نصب استراکچر یک لوله ورودی آب به کاسه با سایز 63 و یک لوله خروجی فاضلاب با سایز 110 را مشاهده میکنیم. ضمن اینکه قاب حاوی کلید و جعبه تعمیرات نیز در ارتفاع تقریبا 1 متری کف سرویس بهداشتی را کار خواهیم گذاشت. 

بعد از کاشی کاری به سراغ نصب کاسه وال هنگ و دکمه های وال هنگ میرویم. با توجه به تنوع مدل های خارجی و ایرانی وال هنگ میتوان روش های مختلفی با ارتفاع و اندازه های متفاوتی از استراکچر و وال هنگ مشاهده کرد. وال هنگ های گبریت , شل, گروهه از برندهای خارجی و برندهای فلاش تانک ایران , قهرمان , راسان و شودر را میتوان از مارک های داخلی مهم وال هنگ دانست.البته برندهای دیگری اروپایی , ترکیه ای , چینی و ایرانی دیگر هم وجود دارند. 

برخی از شرکت های ایرانی اقدام به اعزام نصاب کرده و از این بابت هزینه کمتری متوجه خریدار میکنند. نصب وال هنگ فلاش تانک ایران از جمله خدماتی است که این شرکت برای جلب رضایت مشتری داده و البته لازم به ذکر است که  کلیه موارد بایستی برای نصب استراکچر آماده بوده و نصاب های این شرکت از ارایه خدمات جانبی طفره رفته و ابتکار عملی به خرج نمیدهند. ضمن اینکه وال هنگ های ایرانی کیفیت وال هنگ های گبریت و شل اروپایی را نداشته و از قیمت کمتری برخوردار هستند.

قیمت نصب استراکچر وال هنگ

قیمت نصب استراکچر وال هنگ

با پیش زمینه هایی که در بالا ذکر شد حال به بررسی اجرت و هزینه لوله کشی و قیمت نصب استراکچر وال هنگ میپردازیم. به صورت عمده معمولا قیمت نصب وال هنگ همراه با لوله کشی و نصب شیرالات توافق میشود اما به صورت تکی قیمت لوله کشی فاضلاب و نصب استراکچر و کاسه وال هنگ در حدود 2 تا 4 میلیون تومان بوده و در صورت نیاز به تخریب و کنده کاری یا موارد دیگر به این هزینه افزوده میشود. برند وال هنگ نیز در قیمت نصب آن موثر بوده و البته اجرت نصب کاسه توالت فرنگی وال هنگ نسبت به انواع روکار مانند نصب توالت فرنگی پارس سرام , چینی کرد و دیگر برندهای بیشتر است. ذر صورت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی نیز احتمال هزینه تخریب و تبدیل لوله کشی نیز متفاوت بوده و بایستی از محل بازدید شود. برای استعلام دقیق قیمت نصب استراکچر وال هنگ و کاسه آن با سایت تهران پایپر مراجعه کرده و یا با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.