سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفر تا صد لوله کشی پکیج دیواری و زمینی

صفر تا صد لوله کشی پکیج دیواری و زمینی

رواج نصب پکیج شوفاژ دیواری نسبت به انواع مخزنی به دلیل قیمت مناسب و تعمیرات آسان تر بیشتر بوده و به همین جهت در اجرای لوله کشی پکیج معمولا اندازه لوله های مورد استفاده تا حد زیادی تقلیل پیدا میکند . اضافه بر اینکه کاهش طول مسیر از پکیج تا رادیاتور و شیرالات موجب میشود که دمای سیستم  کاهش پیدا کرده و به همین جهت موجب کم شدن مصرف انرژی و افزایش طول عمر لوله ها میشود .

جدا از تعیین انواع لوله کشی , پکیج دارای یک لوله ورودی آب اصلی , یک انشعاب گاز , یک لوله خروجی دود , یک لوله خروجی آب گرم مصرفی و دو عدد لوله رفت و برگشت شوفاژ برای رادیاتور یا گرمایش از کف میباشد . خروجی لوله دودکش پکیج معمولا سایز 10 یا 12 بسته به مدل پکیج است . قطر لوله گاز پکیج 3/4 یا 1 اینچ بوده و قطر لوله آب مصرفی ورودی 20 , 25 و به ندرت 32 میباشد . لوله خروجی پکیج هم چه برای آب گرم مصرفی و چه برای شوفاژ عموما از قطر 3/4 یا 25 و در برخی پکیجهای بزرگ از قطر 32 یا 1 اینچ استفاده میشود .

لوله کشی پکیج با لوله پلاستیکی و لوله پنج لایه نیز از رایج ترین متریال مورد استفاده در ایران هستند . برای این نوع لوله کشی نیز طراحی و وجود نقشه و اجرای آن بر اساس پلان استاندارد  میتواند یک مزیت محسوب شود . برای آشنایی با موارد دیگر و صفر تا صد لوله کشی پکیج ادامه مقاله را مطالعه کنید . در مقاله هزینه لوله کشی ساختمان نیز به طور مفصل راجع به هزینه لوله کشی پکیج توضیحاتی داده شده است .

لوله کشی پکیج

انواع لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج دیواری و زمینی به دو روش کلکتوری و انشعابی انجام میشود . البته هزینه اجرای گرمایش از کف با پکیج نسبت به اجرای لوله کشی رادیاتوری کمی کمتر میشود .

لوله کشی انشعابی هم یک روش سنتی و ارزان قیمتتر است که انشعابات سیستم شوفاژ درهر نقطه با سراهی انجام شده و این نوع منشعب شدن میزان ریسک را در سیستم لوله کشی پکیج بالا میبرد.

پکیج گرمایشی مولد گرمایشی که آب گرم مورد نیاز برای تأمین گرمایش فضا و آب گرم مصرفی، به وسیله تبادل کننده های گرمایی رادیاتورها، فن کویل یا گرمایش ازکف و آب گرم مصرفی جهت استفاده روزمره از قبیل شستشو، استحمام و غیره را فراهم مینماید.

پکیجها به دو دسته کلی فن دار و بی فن دسته بندی میشوند که گونه بدون فن قاعدتا قطر لوله دودکش بیشتر از نوع فندار پکیج است.

ظرفیت پکیجها نیز از نظر قدرت پوششدهی به محیط با هم متفاوت هستند. برخی پکیجها بخاطر ظرفیت بالا و قدرت پاسخدهی آنها به گرمایش و آبگرم مصرفی دارای دو مبدل میباشند که یکی از مبدلها مخصوص گرمایش و یکی از مبدلها مختص تولید آب گرم مصرفی میباشند.

یک نوع پکیج وجود دارد که بنام پکیج چگالشی یا سه مبدله مرسوم است. در این نوع پکیج گرمای دود حاصل از احتراق دو مبدل دیگر باعث گرم شدن در مبدل سوم میشود. پکیجهای از لحاظ تنظیمات به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی میشوند.

از لحاظ متریال هم لوله کشی پکیج با لوله کشی پلیمری پلاستیکی و لوله کشی پنج لایه انجام میگردد .

لوله کشی پکیج با لوله سفید

یکی از انواع رایج لوله کشی پکیج و سیستم گرمایشی لوله کشی پکیج با لوله سفید یا لوله های تک لایه پلیمری است که در گذشته به نام لوله سبز هم مشهور بوده اند . به دلیل قیمت مناسب و اجرای آسان این لوله های در لوله کشی پکیج و لوله کشی آب مصرفی طرفداران بسیاری  دارد و از طرف دیگر تعمیرات نسبتا آسان آن باعث شده است که تمایل به استفاده از این لوله های پلاستیکی افزایش یابد . هر چند که این لوله ها در برابر درجه حرارت بالا کمی  دچار نرمی و افتادگی میشوند اما با توجه به مقاومت بالای آنها و تحمل نسبتا بالا با این وجود از پرمصرف ترین لوله های ساختمانی محسوب میشوند . برای آشنایی با قیمت این محصولات و سایر لوله های لوله کشی پکیج شما میتوانید با نمایندگی لوله آذین در تهران تماس حاصل نمایید .

لوله کشی پکیج با لوله های پنج لایه

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در همه زمینه ها از جمله صنعت ساختمان , باتوجه به کاربرد و قیمت مصالح ساختمانی , هزینه  تمام شده ساخت بالا رفته و بایستی عمر مفید ساختمان ها به ناچار افزایش پیدا میکرد .

همگام با تمام متریال ساختمانی عمر سیستم لوله کشی و تاسیسات ساختمان نیز باید افزایش قابل توجهی پیدا میکرد . از این رو سازندگان مسکن نیز ترجیح میدهند از لوله هایی با عمر طولانی بیشتر و خرابی و نگهداری کمتر استفاده کنند تا طول عمر لوله کشی ساختمان نیز پایاپای طول عمر ساختمان افزایش پیدا کند.

لوله های پنج لایه برای استفاده در لوله کشی پکیج به دلیل افزایش طول عمر لوله کشی در حال حاضر بهترین گزینه میباشد. لوله اتصالات پنج لایه برای لوله کشی آب سرد و گرم موتورخانه شوفاژ , پکیج و گرمایش از کف بسیار مناسب هستند .

لوله کشی پنج لایه در حال حاضر با استفاده از دو دسته اتصال پرسی و کوپلی اجرا میشود که البته در سایزهای بالاتر اتصالات کلمپی که نوعی متفاوتی از کوپلینگ لوله های پنج لایه هستند , نیز مورد استفاده قرار میگیرد . معمولا بخاطر هزینه کمتر در ساختمانهای در حال ساخت از اتصالات پرسی و با استفاده از دستگاه پرس و در خرده کاری و تعمیرات از اتصالات کوپلی در لوله کشی ساختمان بهره میگیرند .

-ضریب انبساط طولی کم

-استحکام مناسب درمقابل خوردگی و پوسیدگی و رسوبزدایی

– کم بودن افت فشار در لوله های پنج لایه

-مناسب بودن در برابر فشار و دمای آب در سیستمهای موتورخانه ,آب گرم مصرفی و پکیج

-انتقال هدایت حرارتی مناسب

-سبک بودن وحمل  آسان

-انعطاف پذیری بالاوسرعت وسهولت درنصب

-کم بودن نسبی تعداد اتصالات مصرفی

-کاهش مقدار ضایعات لوله

-عدم نفوذ هوا واشعه فرابنفش نور خورشید

-رعایت سلامت آب  وعدم تغییررنگ و بوی آب

-عدم ایجاد صدای ناهنجار  هنگام عبور آب

-مقاومت دربرابر لرزشهای ساختمان و زمین لرزه

-مقاومت درمقابل مواد شیمیایی ,اسیدها و بازها

-احتیاج کمتر به عایق کاری لوله کشی

-طول عمر مناسب  واقتصادی بودن