سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای خرید لوله مانیسمان چه معیارهایی را در نظر بگیریم

خرید لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان مانند دیگر انواع لوله و اتصالات بایستی ابتدا به نیاز پروژه دقت شود و سپس از بین گزینه های پیش رو با بررسی ویژگی های مختلف و برندها در کنار استعلام قیمت لوله مانیسمان و البته محدودیت های بودجه اقدام به خرید کنید.

لوله مانیسمان نوعی لوله فولادی است که از تراش شمش های فولادی توپر و با استفاده از سمبه ماتریس و تحت حرارت و فشار و کشش تولید شده و ویژگی منحصر به فرد آن عدم وجود هیچ خط درز و جوشی در طول لوله هاست. این لوله های مصارف زیادی از جمله لوله کشی گاز توکار و روکار و لوله کشی های پرفشار صنعتی داشته و به همین دلیل از تولیدات فولادی خاصی محسوب میشوند. در هنگام خرید لوله مانیسمان در کنار قیمت آن بایستی به وزن و ضخامت, برند و رده لوله مانیسمان دقت کنید. در ضمن بایستی به این توجه شود که لوله در کجا و چه آدرسی تحویل شما شده و هزینه بارگیری و حمل آن تا پروژه شما چقدر میشود. قیمت لوله مانیسمان از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی است.

خرید لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان چه معیارهایی را در نظر بگیریم

لوله های مانیسمان در کلاس های متفاوت رده 20 معمولی , رده 40, رده 80 و رده 160 ساخته شده و وزن هر یک بر اساس کاربردها و مقررات مشخص هستند. ساخت لوله های بدون درز از طریق تراش شدن شمش های فولادی تحت کشش و دمای بالا انجام شده و به نوعی یک فولاد غیرقابل نفوذ محسوب میشود. ترکیب شیمیایی لوله های مانیسمان کربن استیل بوده و به مقدار معینی کربن و فولادی با هم ترکیب میشوند. لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 کلاس و وزن بالایی داشته و قیمت بالایی دارند و در برخی صنایع مانند تجهیزات نظامی و ساخت سلاح با فشار کاری بالا استفاده میشوند.

قیمت خرید لوله مانیسمان, معیارهایی از قبیل سایز, وزن لوله , برند و میزان عرضه و تقاضا در بازار دارد. کلاس لوله با توجه به وزن آن لوله مشخص شده و هر چه رده لوله بالاتر برود مسلما وزن لوله قیمت لوله مانیسمان افزایش پیدا میکند. قیمت لوله مانیسمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: ماده اولیه: نوع ماده اولیه مورد استفاده در ساخت لوله مانیسمان می‌تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد. برای مثال، لوله هایی که از شمش های با انعطاف کم ساخته شده قیمت کمتری نسبت به لوله های منعطف دارند.

قطر و ضخامت: قطر و گوشت لوله مانیسمان نیز بر قیمت آن موثر است. لوله‌های بزرگتر و با ضخامت بیشتر، گرانتر هستند. طول: طول لوله مانیسمان نیز به قیمت آن تأثیر می‌گذارد. لوله‌های بلندتر، گرانتر هستند. اما عموما طول لوله مانیسمان 6 متری و دربرخی از برندهای روسی و بلوک شرق اروپا مانند رومانی و بلغار 12 متر هستند.

استفاده های ویژه: در بعضی موارد، لوله مانیسمان برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است نیاز به ویژگی‌های خاص داشته باشد. به عنوان مثال، لوله‌های مانیسمان مورد استفاده در صنایع پزشکی گرانتر از لوله‌هایی هستند که در صنایع دیگر استفاده می‌شوند.

نرخ تورم: نرخ جهانی فولاد و قیمت دلار نیز می‌تواند بر قیمت لوله مانیسمان تأثیرگذار باشد. بنابراین، قیمت لوله مانیسمان به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است قبل از خرید، این عوامل را در نظر بگیرید.

وزن لوله گاز

بعد از نوع لوله مانیسمان, مهم ترین معیار در تعیین قیمت و تا حدودی کیفیت لوله گاز مانیسمان, وزن لوله مانیسمان است. حتی ممکن است یک مارک و تولیدکننده یکسان در یک سایز لوله دارای وزن لوله متنوعی تولید داشته باشد. وزن لوله بر اساس گوشت و قطر ورق لوله موثر است. به طور کلی هنگامی که یک لوله سنگین تر میشود,, مقاومت آن در برابر فشار و خوردگی بیشتر میشود.

لوله‌های بلندتر، گران قیمت تر هستند. اما عموما طول لوله مانیسمان 6 متری و دربرخی از برندهای روسی و بلوک شرق اروپا مانند روس و اوکراین 12 متر هستند.

خرید نقدی و مدت دار لوله مانیسمان

معمولا خرید نقدی موجب تخفیف قیمت لوله گاز و هر کالای دیگری میشود. عرف بازار این است که قیمت لوله اتصالات فلزی به صورت نقدی محاسبه شده و برخی از فروشگاه ها برای فروش تسهیلاتی مانند فروش وعده ای را در دستور کار قرار میدهند, اما برای اینکار نسبت به حجم خرید و طول مدت چک و وعده پراخت, یک مابه تفاوت دریافت میکنند. پس برای خرید, قیمت لوله گاز مانیسمان را به صورت نقدی محاسبه کنید.

کرایه حمل بار

هزینه حمل لوله گاز مانیسمان را نیز در کنار قیمت لوله گاز در نظر داشته باشید. یکی از هزینه هایی که شاید در مقایسه با حجم خرید مهم نباشد, اما به هر حال تاثیرگذار بوده, خرج بارگیری و حمل است. معمولا هزینه کارگر برای بارگیری و هزینه حمل بار و حتی جرایم طول بار کلیه  محصولات فلزی با خریدار است. فروشنده  لوله گاز مانیسمان محل تحویل بار در بنگاه را به خریدار داده و  بر روی زمین کلیه هزینه های بارگیری و حمل بر عهده شما میباشد. به دلیل طول لوله های 6 متری در صورت حمل با وانت و نیسان در صورت جریمه طول بار, هزینه جریمه بر عهده مالک بار است.

برندهای مختلف لوله مانیسمان

احتمالا در برخی موارد لوله های مانیسمان با یک وزن برابر,یک برند از یک مارک دیگر لوله گاز گران تر به فروش برسد. برند و حتی تکنولوژی خط تولید روی کیفیت لوله گاز موثر بوده و به همین دلیل امکان دارد, در برخی موارد در یک سایز و وزن تا 10%  تفاوت قیمت بین دو مارک لوله مانیسمان وجود داشته باشد. لوله های ایرانی و روسی در این بین از لحاظ کیفی بر لوله های چینی اولویت دارند.

بررسی دقیق قیمت لوله مانیسمان

اگر میزان خرید شما زیاد است, بهتر است با چند کارشناس متخصص صحبت کرده و پس از جمع آوری اطلاعات به یک نتیجه گیری برسید. هرچند شاید مقداری خسته کننده باشد, اما میتوانید با صحبت با فروشندگان متفاوت نکات مهم را از آنها سوال کرده تا پاسخ درخور دریافت کنید.

مواد اولیه لوله 

معمولا کلیه کارخانه های داخلی و خارجی برای به کارگیری مواد اولیه از آلیاژهای استاندارد برای اخذ تاییدیه های لازم تولید استفاده میکنند, اما ممکن است برخی از تولیدکنندگان متفرقه لوله گاز مانیسمان مانند لوله های وارداتی به دلیل کاهش قیمت تمام شده لوله گاز, از روش های  خاصی برای فریب دادن این استانداردها و اخذ سرتیفیکت ها بهره برداری کنند.

اصالت کالا

اصل بودن لوله گاز مانیسمان بسیار مهم است. قیمت لوله گاز مانیسمان بالا بوده و همین مساله باعث میشود ک افرادی سودجو احتمالا برای سود بیشتر, برندهای تقلبی و نامطمین لوله فولادی و حتی درز مخفی را به شما بفروشند.

از کجا مراکز معتبر خرید کنید

در این صنف بایستی از یک فروشگاه معتبر خرید کنید, که هم جنس اصل و مطابق با فاکتور تحویل مشتری دهد و هم سود خوبی بابت فروش لوله از شما بگیرد, اما تقلب نکند. چرا که اینکار به راحتی در نوع لوله, وزن لوله و حتی برند لوله میتواند برای او استفاده مالی بیشتری داشته باشد و حتی شما هم متوجه این مساله نشوید. این یکی از نکات هم برای استعلام قیمت لوله گاز 6 متری و خرید آن میباشد. حتی ممکن است که سر یک فروشنده هم کلاه رفته و شما قادر به اثبات ادعای خود نباشید. به همین دلیل توصیه ما این است که برای خرید و استعلام قیمت لوله گاز مانیسمان از فروشگاه های معتبر کمک بگیرید.