سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طریقه نصب توالت فرنگی پارس سرام

طریقه نصب توالت فرنگی پارس سرام

در این نوشته به نحوه و طریقه نصب توالت فرنگی پارس سرام میپردازیم. البته لازم به ذکر است که به دلیل ساختار یکسان انواع توالت فرنگی ایرانی و حتی خارجی طریقه نصب توالت فرنگی پارس سرام با سایر برندهای توالت فرنگی یکسان است.

توالت فرنگی از یک مخزن ذخیره آب و یک کاسه تشکیل شده که هر کدام دارای تجهیزات یکسانی بوده و هدف آنها دفع و هدایت فضولات انسانی به سمت لوله کشی فاضلاب است.

پیش از نصب توالت فرنگی لازم است یک لوله کشی فاضلاب مناسب با سایز 110 در کف سرویس بهداشتی و یک لوله آب برای نصب شیر پیسوال و پرکن مخزن توالت فرنگی مهیا شود.

در زمان لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی لازم است, آکس توالت فرنگی یعنی فاصله لوله فاضلاب تا دیواره جانبی و پشتی سرویس بهداشتی رعایت شود. قبل از اجرای لوله کشی نیز لازم است چیدمان سرویس بهداشتی و فواصل آنها ملاحظه شود.

طریقه نصب توالت فرنگی پارس سرام و مروارید

طریقه نصب توالت فرنگی پارس سرام

بعد از آماده سازی لوله کشی و مهیا کردن لوازم کار نصب توالت فرنگی میرسد. طریقه نصب توالت فرنگی شامل امور زیر است.

  1. بستن بوگیر ژله ای یا لوله ای داخل زانوی لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی
  2. گذاشتن توالت فرنگی سرجای خود با رعایت محل قرارگیری خروجی کاسه داخل بوگیر
  3. رگلاژ محل نصب توالت فرنگی از نظر فواصل طولی عرضی و ترازبندی کاسه فرنگی
  4. نصب شناور توالت فرنگی
  5. نصب لوازم تخلیه توالت فرنگی
  6. نصب شیر پیسوار و شیلنگ رابط شناور
  7. تنظیم ارتفاع فلوتر توالت فرنگی
  8. قرار دادن توالت فرنگی
  9. چک کردن توالت فرنگی شامل آبگیری و تخلیه توالت فرنگی
  10. وصل  کردن توالت فرنگی به کف سرویس بهداشتی با استفاده چسب سیلیکون

توجه شود که نصب توالت فرنگی در ساختمان های کشور ما, به علت بروز  آسیب احتمالی به عایق کف سرویس بهداشتی بدون نصب پیچ انجام شده و برای محکم کردن توالت فرنگی روی زمین از چسب سیلیکون استفاده میشود.

قبل از استفاده از چسب محل چسب و لبه توالت فرنگی را تمیز کنید و بعد از چسب زدن یک شبانه روز صبر کرده تا چسب خشک شود. در روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بایستی ملاحظات مربوط به نصب کفشور و انشعابات لوله فاضلاب نیز رعایت شود.

نصب بوگیر توالت فرنگی

بوگیر توالت فرنگی یک اتصالی از جنس لاستیک است که رابط بین بخش تحتانی کاسه و لوله فاضلاب توالت فرنگی برای آب بندی و جلوگیری از ورود بوی بد فاضلاب در هنگام نصب مورد استفاده قرار میگیرد. انواع بوگیری ژله ای, بوگیری لوله ای صاف,کج و زاویه دار برای نصب انواع توالت فرنگی به کار گرفته میشوند, اما به صورت استاندارد برای نصب توالت فرنگی در وضعیت نرمال از بوگیر ژله ای یا صاف استفاده میشود و سایر انواع بوگیرها برای جابجایی جزیی محل نصب توالت فرنگی استفاده میشوند.

سایز بوگیر توالت فرنگی در قسمت زیرین از حدود 7 سانتی متر شروع شده تا بوگیرهای 9 سانتیمتری هم ادامه دارد. با توجه به اینکه بوگیر توالت فرنگی مخروطی شکل بوده و سایز زانوی لوله فاضلاب 10 تا 11 سانتیمتر هستند, اکثر بوگیرهای موجود در بازار برای نصب توالت فرنگی در ایران قابل استفاده هستند. جهت نصب توالت فرنگی پارس سرام و مروارید با ما تماس بگیرید.

در صورت نیاز به آشنایی با عیب یابی , هزینه و نحوه تعمیر توالت فرنگی به لینک زیر مراجعه کنید.

نکات مهم در نصب توالت فرنگی

  • بوگیر فرنگی بایستی در فاصله 1 تا 2 سانتیمتر بالاتر از محل نصب قرار بگیرد.
  • از بین بردن زواید لوله فاضلاب با استفاده از سوهان برای جلوگیری از آسیب به بوگیر
  • در صورت تراز نبودن کف با مصالح برای تراز بودن نصب بوگیر فرنگی
  • اتصال بوگیر به روی لوله فاضلاب با استفاده از چسب آکفاریوم ضد باکتری
  • استفاده از بوگیر مناسب از لحاظ سایز و اندازه
  • استفاده از بوگیر کج لوله ای برای جابجایی تا چند سانتیمتری آکس توالت فرنگی

هزینه نصب توالت فرنگی

هزینه و قیمت نصب توالت فرنگی از حدود 250 هزار تومان تا 500 هزار تومان شروع میشود. البته این قیمت ها مربوط به اجرت و دستمزد نصب توالت فرنگی بوده و نصب توالت فرنگی با لوازم احتمالا بین 200 تا 400 هزار تومان هزینه دارد. این هزینه به غیر از مخارج و قیمت لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی است.

نصب توالت فرنگی مروارید 

 

نصب توالت فرنگی مروارید درست شبیه طریقه نصب توالت فرنگی پارس سرام بوده و دقیقا لوله کشی , قرار دادن بوگیر, استحکام توالت فرنگی از اصول کار است.