سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل سرد بودن رادیاتور شوفاژ چه مواردی هستند؟

دلایل سرد بودن رادیاتور شوفاژ

رادیاتورهای سرد در زمستان های سرد باعث افت دمای محیط می شوند و باعث می شوند کودکان و بزرگسالان احساس سرما کنند و در واقع زمانی که به گرمای شومینه نیاز دارید، نمی تواند خانه را گرم کند. و از آرامش شما جلوگیری می کند.پس باید به فکر راه حل های سریع باشید و برای رفع این مشکل تدابیری اتخاذ کنید. گاهی اوقات، به جز یکی از اشعه ها می تواند سرد یا گرم به دلایل مختلف باشد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا مشکلات احتمالی را یکی یکی بررسی کنیم و در صورتی که نتوانستید علت سردی رادیاتور را حل کنید با کمک نیروهای مجرب در زمینه تعمیر موتورخانه با ما تماس بگیرید. ، دیوار و اجازه دهید این مشکلات را با رادیاتور گرمایش حل کنیم. بیشتر مشتریان ما با این فرض که آب گرم است ولی رادیاتور سرد فکر میکنند که علت این مشکل یک ایراد کوچک است که در بسیاری از موارد اشتباه میکنند.

دلایل سرد بودن رادیاتور شوفاژ

5 علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ

 
همانطور که می دانید اساس سیستم گرمایشی از جریان آب گرم در رادیاتور می باشد اگر آب توسط مولد حرارت موتورخانه یا پکیج گرم نشود و یا جریان آب به سمت رادیاتور نباشد، رادیاتور را خنک یا گرم می کند و محیط به اندازه کافی گرم نمی شود. در زیر به بررسی عیوب و علل احتمالی خنک کننده رادیاتور می پردازیم

  1. بسته بودن شیر رادیاتور یا انسداد به دلایل مختلف
  2. عدم کارکرد پمپ گردش حرارت
  3. گرفتگی یا بسته بودن شیرهای برگشت رادیاتور گرمایش
  4. وجود هوا در بخاری و نیاز به تهویه رادیاتور بخاری
  5. شیر برگشت رادیاتور بسته یا آسیب دیده است
  6. وجود رسوبات در کوره و نیاز به شستشوی کوره گرمایش
  7. انسداد لوله های گرمایش و ورودی هوا (سیفون)
  8. حداقل قطر لوله های رادیاتور یا فاصله آنها از محفظه موتور تا پکیج
  9. ارتفاع و سطح رادیاتور نسبت به موتورخانه و پکیج بسیار پایین است
  10. رادیاتور بعد از هوا گرم نمی شود
  11. گاهی اوقات با وجود خونریزی رادیاتور، رادیاتور دوباره خنک می شود یا اصلا گرم نمی شود. اگر این مشکل برای رادیاتور پیش آمده باشد، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
  12. رادیاتور را با رسوب پر کنید
  13. بسته شدن یا خرابی شیر بالا یا پایین رادیاتور
  14. رادیاتور خیلی دور از مولد حرارت است یا اندازه لوله خیلی کوچک است
  15. در سطح اتصالات لوله و لوله های گرمایش ایراد یا اختلاف جزئی وجود دارد
  16. نقص در پمپ سیرکولاتور موتورخانه یا پکیج

در مورد رسوبات راه حل شستن رادیاتور گرمایشی است. در صورت آسیب یا انسداد راه حل تعمیر و تعویض کامل شیر رادیاتور یا کل شیر است. و در مورد 2 مشکل آخر این مشکل با افزایش مقدار پمپ موتورخانه یا بررسی کل پمپ قابل حل است. اگر این روش ها جواب نداد، با بستن تمام رادیاتورهای دیگر و فشار دادن تمام قدرت گرمایش آب به رادیاتور اشتباه، ابتدا رادیاتور را گرم کنید و سپس اقدام به گرم کردن رادیاتورهای دیگر کنید. در هر صورت شستشوی رادیاتور شوفاژ یک روش رایج برای افزایش راندمان شوفاژ ها محسوب میشود.
اگر هیچ کدام از رادیاتورها گرم نمی شود ابتدا باید از باز بودن شیر ورودی و برگشت بخاری اطمینان حاصل کنید و در صورت اطمینان به موتورخانه یا پکیج بروید.

گرم نشدن رادیاتور شوفاژ موتورخانه


اگر در خانه شما رادیاتور برای دریافت گرمای کافی وجود ندارد، در ساختمان های موتورخانه مشکل در موتورخانه است. موارد زیر دلایل احتمالی رادیاتور گرمایش موتورخانه سرد است.

  • برق و گاز قطع شود.
  • خاموش شدن و خرابی مشعل و نیاز به تعمیر مشعل
  • پمپ سیرکولاسیون خاموش است
  • دریچه های گرمایش موتورخانه بسته یا مسدود شده است
  • عدم تغییر وضعیت از حالت چرخشی به حالت زمستانی
  • فنر انبساط موتورخانه را لوله کنید
  • خرابی پمپ با وجود احتراق و خرابی اتصالات موتور، میانی و پمپ.
  • خرابی ترموستات دیگ بخار یا پمپ صوتی یا عدم تنظیم دمای گرمایش
  • چراغ ها را خاموش و روشن کنید یا مرتباً آنها را بازنشانی کنید

 

مشعل موتورخانه، پمپ موتورخانه را چک کنید، شیرها باز باشند، لوله منبع انبساط داغ باشد، صدای غیر عادی از پمپ نباشد و ترموستات کار کند. وقتی محفظه موتور خنک است، رادیاتور را بررسی کنید.
در تمام موارد ذکر شده در بالا، عیوب مختلف مانند خرابی دیگ یا سوراخ در منبع گرمایش رایج است و ممکن است در برخی از موتورخانه ها نادر باشد.
عموماً در موتورخانه که آب گرم ولی رادیاتور سرد است باید به دنبال ایراد در سیستم گردش آب گرم باشیم. ایراداتی مانند خرابی پمپ برگشت حرارت، گرفتگی لوله انبساط و خرابی رادیاتور از این دسته است.


پکیج روشن است اما شوفاژ گرم نمی شود


عملکرد کلی سیستم بسته بندی بر اساس گردش آب گرمایشی است. یعنی اگر از باز بودن رادیاتور و شیرها و شیرها مطمئن هستید باید به دنبال ایراد در پکیج باشید. این دلایل می تواند به شرح زیر باشد.

  • پمپ پک معیوب
  • خرابی سوپاپ برقی یا سوپاپ موتور
  • انسداد در مسیر آب به پکیج شامل انسداد در شیلنگ پمپ است
  • تشخیص گرد و غبار در شیر فیلتر برگشتی پکیج گرمایشی
  • سوئیچ جریان را در حالت فعال و غیر قابل برگشت قفل کنید
  • بسته خراب است و برد دستور اشتباهی را ارسال می کند
  • کاهش فشار گاز در شهر در زمان اوج مصرف گاز به ویژه در فصل زمستان.
  • لوله یا شیر گاز سایز کوچک که بسته را تغذیه می کند
  • سنسور دما یا NTC معیوب است
  • ترموستات حد معیوب
  • نقص در سیستم لوله کشی پکیج

یکی از دلایل سرمایش هیتر در انواع رادیاتور و پکیج اعم از ایران رادیاتور، بوتان، لورچ، ایساتیس، بوش و سایر انواع پکیج دیواری مربوط به سایز و فاصله سیستم تا لوله می باشد. در این نوع معمولاً دلایلی برای سرد یا گرم نکردن دستگاه دور از بسته بندی وجود دارد و دلیل آن انتخاب سایز اشتباه هیت سینک های دوردست و عدم استفاده از لوله گرمایش برای آن هیت سینک است که می تواند . آنها بودند. رفع نشتی رادیاتور شوفاژ نیز یکی راه حل رایج برای گرم شدن رادیاتور شوفاژ است.

 

دلیل سرد بودن رادیاتور


به طور خلاصه: اگر ژنراتور گرمایشی یعنی موتورخانه یا پکیج مشکلی برای گرم کردن آب گرمایشی نداشته باشد، دلیل وجود رادیاتور گرمایشی گردش صحیح آب است. از علل اصلی رادیاتورهای گرمایشی می توان به خرابی لوله کشی و گرفتگی قسمت های مختلف مانند شیرها یا رادیاتورها علاوه بر خرابی پمپ سیرکولاسیون اشاره کرد.
اگر رادیاتور گرم نشود به احتمال زیاد شیر رادیاتور گرفتگی یا گرفتگی دارد یا حتی دور بودن آن رادیاتور از رادیاتورهای دیگر.
اما اگر کل رادیاتور کاملا سرد باشد ممکن است در موتورخانه ایراد داشته باشد یا پکیج یا پوشش سوپاپ باعث سرد نشدن یا گرم نشدن رادیاتور شود.


دلایل سرد بودن رادیاتور پکیج


دلیل سرد بودن یکی از رادیاتورهای پکیج و محفظه موتور می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. گرفتگی رادیاتور، گرفتگی و خرابی شیر رادیاتور، فاصله دلخواه رادیاتور از بقیه رادیاتورها و پکیج، ایرادات پمپ پکیج و موتورخانه و قطر کم لوله گرمایش رادیاتور مربوطه. می تواند یکی از دلایل سرد بودن یکی از رادیاتورهای پکیج و موتورخانه باشد.
معمولاً در ساختمان هایی که یکی از رادیاتورها از رادیاتورهای دیگر دور است، زمانی که سیستم گرمایشی برای اولین بار از کار می افتد، آن رادیاتورها دچار این مشکل می شوند زیرا به دلیل فاصله بین رادیاتورها، آب گرمایش به کندی گردش می کند.
اما اگر رادیو از راه دور خنک نمی شود، احتمالاً دلایلی مانند اتصالات و خرابی رادیاتور هنگام خنک شدن وجود دارد.